Masca Purificatoare Homemade



Am renuntat sa mai folosesc mastile din comert de ceva timp, am impresia ca nu imi fac deloc bine, ca mai rau imi agreseaza tenul, asa ca am trecut pe masti bio, facute in casa. Una care mi-a placut de la prima aplicare este cea purificatoare, care mi-a lasat tenul foarte curat. Ingredientele sunt: argila - 1 lingurita, ceai verde - 1/2 pliculet, ceai de menta - 1/2 pliculet, otet de mere - 1/2 lingurita. Cantitatile sunt pentru o singura utilizare, pentru ca nu imi place sa pastrez mastile in frigider. Argila dupa cum stiti are actiune purifianta, reda luminozitatea naturala a tenului, il curata de pete si il tonifica. Are proprietati astringente, antiseptice si revitalizante. Ceaiul verde e un bun remediu pentru tenul afectat de acnee, datorita proprietatilor antioxidante si antibacteriene. Mai mult, experimente medicale au dovedit ca, aplicat pe fata, ceaiul verde este la fel de eficient ca si solutia cu benzoyl peroxid. Ceaiul verde nu produce efecte secundare atat de neplacute precum uscarea pielii, reactii alergice, mancarimi. Ceaiul de menta are efect antiseptic, tonic si revigorant. Menta are si efect antibacterian. Poate sa previna si sa vindece pete, puncte negre si acnee.


Otetul de mere este bogat in acizi care ajuta la eliminarea depozitelor de grasimi la suprafata pielii, lasandu-i un aspect imbunatatit. In plus, regenereaza celulele la nivelul pielii si promoveaza circulatia sangvina. Otetul prezinta o proprietate importanta, un antiseptic natural. Toate ingredientele le-am amestecat intr-un bol de ceramica si le-am lasat in jur de vreo 5 minute, sa se "inmoaie". Masca am aplicat-o pe fata demachiata si curatata in prealabil si am lasat-o sa actioneze aproximativ 10-15 minute. La clatire am masat putin fata cu "fulgii" (nu gasesc cuvantul potrivit) de menta si ceai verde din pliculete adaugate, care au si un efect exfoliant si apoi am clatit cu apa calduta. Fata mi-a ramas fina, curata si moale, este foarte placuta la atingere si nu mai are un aspect tern, deshidratat. Foloseam drept lotiune tonica ceai verde foarte concentrat, dar acum mi-am facut alta lotiune dintr-un pliculet de ceai verde, unul de ceai de menta si jumatate de lingurita de otet de mere, toate adaugate in 50 de ml de apa fierbinte (otetul l-am adaugat dupa ce s-a mai racit apa). Daca sunteti curioase si aveti curajul sa o incercati :) astept sa-mi spuneti opiniile voastre!