Valabilitatea Cosmeticelor



Cat timp sunt valabile cosmeticele? De ce este importanta o igiena stricta, cand vine vorba de cosmetice si accesorii? Deoarece acestea sunt surse bune de contaminare cu tot felul de germeni patogeni, care pot dauna serios pielii sau sanatatii noastre. Am facut greseala sa nu respect termenii de valabilitate si regulile de igiena si m-am ales cu o serie de dermatite, alergii (bubite multe rosii, mancarimi, usturime, etc) si conjuctivita (mi s-au inrosit ochii, au devenit lipiciosi si aveam niste mancarimi groaznice). Abia, dupa o astfel de experienta, m-am hotarat sa citesc etichetele, sa tin cont de valabilitate si de igiena. Poate esti tentata sa spui "ce s-ar putea intampla?" sau ca "mie nu o sa mi se intample". Crede-ma! La fel am zis si eu, si mi s-a intamplat. Asadar, lasa comoditatea la o parte si fa-ti un bine. Gandeste-te numai cum ai arata cu fata plina de bube, ochii rosii, scarpinandu-te tot timpul, care au aparut exact cand trebuia sa mergi la intalnirea aceea cu iubitul/prietenul sau sotul tau? Caci, de obicei, atuncea apar, cand se anunta evenimente importante, si tot asa... Si banuiesc ca nu vrei sa ai surprize neplacute. Hai sa vedem o lista cu cele mai folosite cosmetice si durata lor de viata. Regula este ca orice produs trebuie schimbat atunci cand isi schimba culoarea, mirosul, textura si consistenta. 
Rimelul are o durata de valabilitate de 2 - 3 luni. Cand se altereaza devine gros, sfaramicios, se usuca si miroase urat. Fondul de ten dureaza intre 18 - 24 de luni. Cand se altereaza isi schimba consistenta (arata ca o maioneza taiata, cu lichid deasupra), culoarea si mirosul. Pudra -dureaza aproximativ 2 ani pana cand se usuca sau isi schimba mirosul. Pentru a evita contaminarea pudrei cu bacterii, asigura-te ca schimbi buretele / puful de pudra dupa fiecare aplicare. Sau spala buretele/puful dupa fiecare utilizare. Creioanele de buze dureaza 1 an. Intotdeauna scufunda-le, pentru cateva secunde, in alcool sanitar, pentru a distruge germenii. Creioanele de ochi de obicei, dureaza 3 luni. Intotdeauna ascuta-le foarte bine si tine-le in alcool dupa fiecare utilizare. Fardurile de ochi si de obraz sunt valabile pana se usuca sau isi pierd din pigment. Sterge cutiile regulat cu alcool sanitar. Pensulele te tin pana cand s-au rarit si tocit perii. Deasemenea varfurile perilor se decoloreaza. Pastreaza-le curate folosind o solutie de curatare pentru pensule sau alcool sanitar. Eu folosesc alcool de 90% pentru a steriliza pensulele si aplicatoarele. Ca si solutie de curatare pentru pensule poti folosi doar apa si sapun. Cremele au o durata de valabilitate cam de 1 an. Cand si-au schimbat culoarea si consistenta (de obicei, se usuca) trebuiesc schimbate. Rujurile dureaza aproximativ 6 luni. Cand expira se rancezesc. In materie de valabilitate parerile sunt impartite si fiecare tine la opinia lui. Nu vreau sa iei ceea ce am prezentat mai sus drept "litera de lege", ci sa te ghidezi dupa bunul simt.